Velkommen

Velkommen til En bogorms strikkerier.
På denne blog vil du kunne følge med i mit liv. Det vil sige du får lov til:
At se hvad jeg strikker.
Læse om bøger, som jeg har læst.
Følge med i hvordan Esben vokser.




Garnforbrug




lørdag den 13. april 2013

Sweater til mig og en til Esben

Jeg har strikket en sweater til mig. Jeg har besluttet at jeg skal blive god til det med at strikke op fra og ned, så jeg kastede mig over Liselottes opskrift
Jeg har strikket i Uld/Kasmir fra Garnudsalg. Det er garn jeg har byttet mig til, det kan ikke købes mere. Jeg strikked på pind 4½ og stoppede med tage ud, da jeg havde 56 masker til ærmerne. Jeg synes halsåbningen er for vig - jeg elsker rullekravebluser. Men den her skal nok blive god med en tynd skjorte eller rullekrave inde under. Jeg skal nok prøve opskriften af igen. Nok med pind 3½ i halsen.

Jeg leger lidt med et nyt design, så nu er der en bluse mere til Esben. Den er lidt stor i det. Selv om Esben snart er 2½ bruger han str. 92 (1½-2 år) i tøj.
Jeg er meget i tvivl om hvor meget jeg skal beskrive i opskriften.
1: Slå op med 2 farver - kan alle det?
2: Dominerede farve - Har alle styr på det?
Skal jeg lave en lille video eller fotoforklaring - eller googler I en teknik I ikke kender?
Jeg vil det næste stykke tid prøve at udrydde en del af strømpegarnresterne, så det er blevet til et par i str. 24:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar