Velkommen

Velkommen til En bogorms strikkerier.
På denne blog vil du kunne følge med i mit liv. Det vil sige du får lov til:
At se hvad jeg strikker.
Læse om bøger, som jeg har læst.
Følge med i hvordan Esben vokser.




Garnforbrug




søndag den 14. juli 2013

Så er der strikket 3 kg garn op i år :-) Og jeg mangler teststrikker.

Et par strømper til manden:
og en ny bluse til Esben:

Blusen er strikket i 4 forskellig strømpegarns rester og er strikket op fra og ned.
Jeg strikker på en med korter ærmer i bomuld og kapok lige nu.
Har du lyst mangler jeg en stak teststrikker til opskriften.
Opskriften er i en "drenge version", som er hel klar til test.
"Pige version" får en "pigede" afslutning i stedet for en ribkant og en anden raglan udtagning. Opskriften og en færdig model håber jeg er klar til næste weekend.
Opskriften kommer i str.: 0-3 mdr, 6 mdr., 1, 2 og 4 år.
Du skal buge garn og pinde (2½ og 3 mm) så du har en strikkefasthed  på 27 masker på 10 cm.  Det kan være strømpegarn, bomuld, alpaka garn med løbemeter på 210 m. pr. 50 gram 
Send en mail til på: alis.larsen@yahoo.dk med oplysninger om hvilken str. dreng/pige og korte/lange ærmer du gerne vil strikke.
Alle testestrikker der er færdig før d. 15/8 får et sæt med 4 maskemarkør. Jeg skal bruge fotos af de færdige bluser, oplysninger om garnforbug og en besked om evt. fejl.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar